AutoInsight har artikler som er i samsvar med virkeligheten


Publisert: 8. mars 2024

Kategori: Andre

Forfatter: Franch Hagerup


Dette er i den norske bilbransjen og har vist seg å ha stor positiv økonomisk betydning for bileier og den bedriften som skal utføre jobben.


Del denne artikkelen:


Har du et hvilket som helst kjøretøy som har noen skrammer og riper, samt noen små bulker anbefaler vi at du bruker EasyRepair i Drammen. Vi forstår at det for mange er en umulighet å kjøre fra Bodø og lignede avstander, men eier Roy Bostrøm forteller om kunder som har kommet fra hele Innlandet og fra Bergen. AutoInsigth mener at for å spare mange tusen kroner kan du med en enkel ferieplanlegging komme langt og pengepungen kan slutte å synke.

 

Det er mange verksteder som tilbyr skadereparasjoner og lakkering av småskader på karosseri og støtfangere. Jobbene som utføres er sikkert gode, men prisene er ganske forskjellige. EasyRepair fra Drammen er både suveren på konkurransedyktige priser og godt utførte reparasjoner.

 

Men så kommer den store stygge ulven – skadeforsikringsbransjen

Har du kasko kan du ta en skade på denne, men her kan du faktisk gå i fella. Dette kan Roy alt om. Til flere kaskoskader hos meget hyggelige forsikringsselskaper til høyere pris må vi bileiere betale neste år, sånn er det bare. Så er det egenandelen da, den må du betale og her kommer EasyRepair inn (som en reddende engel) for som regel klarer Roy med sine genuine kunnskaper og moderne utstyr og holde prisen så lav at du slipper med en sum tilsvarende egenandelen for en liten skade.

 

Det Roy frykter mest er forsikringsselskapenes pris dominans som nå i mange år har gjort seg gjeldende ovenfor reparasjonsverkstedene og billakkeringsverkstedene.

Den vanlige bileier tror at prisen for reparasjoner er inngått med verkstedet. Det er feil. Det er skadeforsikringsselskapene som har bestemt prisene uten at disse har den minste forstand på moderne kjøretøy og hvordan reparasjoner best må utføres. Dette ligger i hendene hos verksteds spesialister. Det merkelige er jo at Norges Bilbransje Forbund omtrent lar dette ligge i fred.

Roy Bostrøm fra EasyRepair vet utmerket hvor «skoen trykker» og gjør noe med det. Han sier tenk deg de scenariet om forsikring skulle påtvinge seg å bruke sine priser for reparasjoner som EasyRepair og likeverdige verksteder utfører. Han tør ikke tenke tanken. Her er ikke en jobb lik, men kompetansen er ganske så forskjellig.

Det er mange ganger Roy må rette opp en bulket konstruksjon med å bruke det som heter å krympe, altså rette bulken med varme og vann. Og å gjøre dette riktig må du kunne det som kalles for Jern/Karbon diagrammet. Dette er metallkirurgi og derfor må faglærte uten slik kunnskap holde seg langt unna. Vondt kan fort bli verre.

 

Det EasyRepair reparerer skiftes ofte av andre

EasyRepair er med på å hjelpe bileier med å rette isteden for å skifte. Dette er ikke vanlig for forsikring, som faktisk ønsker å skifte til dyre deler. Høres merkelig ut men dette er et ledd i forsikringsselskapenes solide økonomi til å bli enda bedre. Til mere forsikring hjelper den gjengse bileier med å bytte istedenfor å rette opp blir den vanlige bileieren blid, og når neste år kommer legger alle skadeforsikringsselskapene på sine priser og så er balletten i gang. I år varsler forsikringsselskapene en økning på opp mot 15 % grunnet økte skadeutbedringer. Vanlige verkstedepriser hos merkeverksteder er nå oppe i over 2.200 kroner timen og oppover. EasyRepair ligger godt under dette.

 

Spesialiteten til EasyRepair og Roy Bostrøm er å reparere det som andre verksted vil skifte til dyre og nye deler. Alle deler med riper og bulker samt plast blir om mulig reparert og blir som nye med bruk av minimum av tid, og som regel må du ikke bruke egenandelen.

 

Vi spør Roy hvor kunnskapen kommer fra? Vel, 40 år i bransjen, 2 år av de på lastebiler/busser, og ikke minst ett år på nye togsett sammen med 2 eksperter fra tog produsenten Stadler, har gitt en erfaring og nysgjerrighet på bransjen jeg ikke ville vært foruten, samtidig er jeg ikke redd for å feile. AutoInsigth mener at Roy på mange måter kan sammenlignes med å være beste idrettsutøvere på prestasjoner, uten sammenligning forøvrig.

Som hos andre bedrifter søker Roy etter fagfolk, med kunnskaper og kompetanse.

 

Flinke folk vokser ikke på trær, men disse finnes hos EasyRepair AS


Annonse

Overskrift

Tekst på annonse

Besøk Easy Repair AS

Roy har sitt verksted mellom Lindab og Hjelpemiddelsentralen på Åssiden i Drammen.
Få veibeskrivelse/se på maps