Publisert: 3. desember 2024
Eier og daglig leder Roy Bostrøm, sier at nå måtte noe gjøres, da arbeidsmengden for kunder med skader, overgikk det som bedriften kunne klare å ferdigstille innen en rimelig tid.
Det sier ikke så rent lite
Easy Repair i Drammen mottar telefonsamtaler og eposter fra kunder helt opp til Bergen, som ønsker å få reparert kjøretøyet hos Easy Repair. Er du flink, omgjengelig og kundevennlig, løper ryktene fortere enn det vinden kan blåse. Easy Repair er spesialist innenfor oppretting av karosseriskader, flekklakkering og lakkering av hele karosseriet. Vi i AutoInsight, er spesialist innenfor det som bilbransjen rommer og kan derfor, med «hånden på hjerte», fortelle at Easy Repair tilhører det øvre sjiktet innenfor lakkering og oppretting av små og litt større bulker, som kan fremkomme i forskjellige deler av bilens karosseri.
Nylig flyttet Easy Repair fra 80 m2 gulvflate til 440 m2
Den nye adressen er C.O. Lunds gate 5. i Drammen. Her er det stor parkeringsplass for kundene. Nå er det flere enn den vanlige bileier som har forstått fordelene med å sette bilen til reparasjon og lakkering hos Easy Repair. Medfølgende kundeperspektivet finner vi samtlige sykebiler tilhørende Drammen sykehus, som tidvis må stelles med av Easy Repair. Det siste er at en de største bilforhandlerne innenfor fylket med mange hundre innbyttebiler, har sett at Easy Repair utfører jobber hvor det ferdige resultatet er som da bilen var ny.
Nå har det seg også slik at Roy Bostrøm er en ryddig og pirkete, samt arbeidsom og hyggelig spesialist, som kun omgir seg med det beste i markedet. Han sier at billakken han bruker er av premium klassen, men legger samtidig til at det er flere billakkmerker som ligger i dette området. Årsaken til at Roy bruker Hollandske Sikkens er at selgere og andre ansatte innenfor leverandøren tilfredsstiller det Roy og Easy Repair må ha i sitt omfattende arbeid med kundebiler. Nye ansatte har en prøveperiode, og den som ikke holder mål må forlate Easy Repair sitt verksted. Det er noe som heter at «liten tue kan velte et stort lass». Nå har det endelig lykkes for Easy Repair å få på plass en lærling som både «har ben i nesa» og er lærevillig innenfor dette spesielle faget som Easy Repair tilby kundene. Roy Bostrøm fortelle at den nye lærlingen Nikolay er ivrig etter å lære faget og er allerede nå en resurs som er å stole på.
Der andre verksteder hadde skiftet karosseridelen
retter Easy Repair denne opp, men det er steder på bilens karosseri, som med en skade alltid blir skiftet, og det er der som deformasjonselementene er festet. Disse er med å redde liv om kollisjonen eller en utforkjøring skjer. Det skadeverksted som retter deformasjonselementer må bli fratatt sin lisens fra Statens arbeidstilsyn, sier AutoInsight.
Nå sier AutoInsight til Roy Bostrøm at målet er nådd.
Kun foreløpig svarer Roy, da målet er hele tiden å bli bedre innenfor alle områder hvor Easy Repair er omfattet av sitt arbeidsområde. AutoInsight ser som alle andre at bilbransjen sliter på mange områder. Derfor er det hyggelig for alle parter å se at Easy Repair vokser. Dette kommer av dyktighet og god kundeoppfølging.