Publisert: 10. august 2022
Nedenfor er oppskriften på at motorer kan fungere tilfredsstillende i kanskje millioner av kilometer.
Ønsker du å opprettholde en lang levetid på alle innvendige bevegelige og ikke bevegelige deler i motorer som bruker diesel, bensin eller andre drivstoffsystemer informerer vi deg om at du kan være 100 % sikker på at drivstoffet produserer lag på lag med uønskede forurensinger. Dette fører til at kjøretøyet uansett om det er bil, arbeidsmaskiner, båter og større arbeidsmaskiner på sikt vil fungere dårlig, bruke mer drivstoff og kanskje havarere. Det er ingen annen metode som er bedre bruke enn det Karbonrens har igangsatt over store deler av Norge. Tommy Jenssen driver Karbonrens AS i Norge.
TRYKK HER: SLIK BESTILLER DU EN KARBONRENS
Tommy har også omreisende teknikere som dekker hele Norge. Her er det flere verksteder som slutter seg til kjeden etterhvert som den vanlige eier av store og små kjøretøy oppdager et resultat som fører til at de forskjellige kjøretøy blir fri for alvorlige reparasjoner, bruker mindre drivstoff og at motoren arbeider langt over million kilometer.
Ganske nylig er det blitt utviklet ny teknologi som sammen med et komplisert rensemiddel fjerner sot fra alle innvendige deler, slik at motoren blir som den var da den kom fra fabrikken. Vi kaller dette vidundret for Karbonrens, sier Tommy Jenssen. Han forteller at motorer på land eller sjø blir som nye. Eksempler er rensing av EGR ventil, stempelfjærer, dyser og partikkelfilter. Husk at alt inne i motoren blir tilsmusset av karbon (sot), som kommer fra forbrenningen når motorene er i drift.
Rengjøring med hjelp av Pyrolyse har vært i bruk i mange år, særlig stekeovn produsentene har reklamert mye innenfor dette området. Høye temperaturer i ovnen sørger for at ribbefett og lignende fettstoffer forsvinner uten å etterlate noen spor. I de forskjellige kjøretøymotorer blir det en spalting av sammensatte organiske forbindelser. Skillet mellom organiske – og uorganiske forbindelser er historisk betinget ved at kjemiske forbindelser, som inngår i livsprosessene oftest inneholder karbon. Stoffer som kalles uorganiske er karbondioksid, karbonmonooksyd og noen flere. Organiske forbindelser inneholder alltid karbon.
SE MER: DETTE GJØR DU HVIS MOTORLAMPA LYSER!
Dette er et grunnstoff og er å finne i både bensin og diesel. Derfor blir det store forurensinger når diesel og bensin forbrennes. Det beste du kan bruke for å fjerne slike sotstoffer er Karbonrens. Da forsvinner forurensingene 100 %. Beviser på dette er mange og som en ekstra gevinst vil drivstofforbruket bli mindre.
Om vi går litt dypere vil endingene inne i motoren brytes ned til elektrolyse, som består av H2O atomer uten salter og mineraler. Denne gassblandingen i forbrenningskammeret til motoren genererer damp med høy temperatur. Det er denne dampen (Pyrolyse) som bryter ned store og små karbonavleiringer i motoren. Det som er igjen etter rensingen blir da Nanopartikler og karbondioksid.
Hva skjer
Når temperaturen når en viss temperatur i motorer blir det en spalting av de sammensatte organiske forbindelsene. Dette blir til nye produkter ved hjelp av tidligere nevnte oppvarming uten tilgang til oksygen. Allerede ved 500 gr. C. Forsvinner soten fra motorer. Dette kan også kalles for karbonisering. Fabrikken opplyser at også partikkelfilteret blir renset. Må du skifte EGR ventil og karbonfiler blir dette en dyr affære. Kaliumklorid som er en av ingrediensene som brukes til renseprosessen har et smeltepunkt på 770 grader C. Du må ikke forstå hva som foregår, men kun oppdage resultatet. Etter ferdig rensing blir det nano partikler, som kommer ut av eksosrøret uten å skade hverken natur eller mennesker. Prosessen kan senke drivstofforbruket med så mye som 20 %. Og renseeffekten gir tilbake mange hestekrefter som er tapt.
Prosessen ovenfor er den beste du kan bruke for å få en ren motor. Arbeidet som utføres med alt inklusive er meget billig.
Kontakt info til Karbonrens AS
Epost: [email protected]
Tlf 97747737